Het aantal afspraken dat niet wordt nagekomen is de afgelopen jaren gestaag gestegen. Dit vinden wij vervelend aangezien wij deze tijd hadden kunnen gebruiken om een andere patiënt te helpen. Om het aantal niet nagekomen afspraken terug te dringen gaan wij vanaf 1 maart 2016 een wegblijftarief hanteren volgens de vastgestelde richtlijnen van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).
Hoeveel bedraagt het wegblijftarief?
De hoogte van het wegblijftarief is vastgesteld op €10,- + €7,50 administratiekosten voor een gewone afspraak. Voor een lange afspraak bedragen de kosten €25,- + €7,50 administratiekosten. Deze kosten kunt u niet bij uw zorgverzekeraar declareren.
Wat moet ik doen als ik niet op een afspraak kan komen?
Hebt u een afspraak en kunt u niet komen? Meld dit dan uiterlijk 24 uur van te voren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente. Vaak kan dan direct een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Het kan natuurlijk zijn dat er een bijzondere reden was waarom u verhinderd was. In dat geval kunt u aan de assistente laten weten wat er precies is misgegaan.
Wij hopen op uw begrip en medewerking,
Team huisartsenpraktijk Ommeren